Announcement

Collapse
No announcement yet.

Finanstilsynet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Finanstilsynet

Typisk den lille person der prøver at flytte kursen for at lave en god handel skal straffes for at snyde de stores de stores computere, de samme computere må gerne manipulere prisen op eller ned, så de selv kan sidde og tjene penge ved at snyde den lille aktiehandler handler.

https://ekstrabladet.dk/112/nykredit...litiet/7851174

Mandag eftermiddag skriver Nykredit i en pressemeddelelse, at de er blevet meldt til politiet.

Det er Finanstilsynet, der har meldt Nykredit til politiet, fremgår det af meddelelsen.

Sagen udspringer fra mindst to handler med aktier, hvor en medarbejder fra Nykredit Markets har udvist mistænkelig adfærd.

'Det er Finanstilsynets opfattelse, at medarbejderen i de tilfælde indlagde ordrer på Nasdaq Copenhagen på en måde, der fik en market maker-algoritme til at forhøje kurserne. Herefter annullerede medarbejderen i hvert af de ni tilfælde sin senest indlagte købsordre for efterfølgende at gennemføre en salgsordre på samme kurs som den netop annullerede købsordre,' lyder det fra Nykredit.

Det fremgår videre i pressemeddelelsen, at den pågældende medarbejder ifølge Finanstilsynet har forsøgt at opnå en økonomisk fordel på 4425 kroner til Nykredit.

Tænk at få en sag i avisen omkring 4425 kroner. Jeg har aldrig specielt ondt af bankerne, men det må alligevel være irriterende at ens brand (hvad der er tilbage af det) bliver negativt ramt over noget som virker til at have været en demonstration af et koncept, eller en test.

Dertil forstår jeg ikke helt pointen med sagen. Det er jo ikke systematisk snyd. Jeg er sikker på at mere end 4500 kroner af mine skattekroner er blevet brugt i finanstilsynet på at behandle sagen.

Men sådan er det vel. To frivillige parter indgår en handel, indtil politiet blander sig.

Comment

Working...
    X