Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fast Ejendom?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fast Ejendom?

Nogle her som har kigget på ejendomsaktier? Fast Ejendom, Jeudan, Prime Office, etc.

Jeg ser en rimelig bred spredning i både forrentningskrav og discounts til NAV.

Jeudan ser veldrevet ud, men ganske dyr. Modsat er der et par stykker der sælger ganske diskonteret.

Hvis I kender nogle, så smid dem her. Så sætter jeg dem ind i et spreadsheet til sammenligning.

Jeg har en del ejendomsaktier, men kun i form af selskaber under amerikansk REIT struktur.

Jeg har Brookfield Property REIT, Realty Income corporation, STAG industrial, Simon Property Group, Washington Prime Group, Xinyang Real Estate Co.

Comment

Forstår godt Brookfield, men hvorfor kinesisk real estate? Troede at det Kinesiske ejendomsmarked var fuldstændig pumped.

Comment

Kina er overordnet set, det er korrekt. Men det er et internationalt selskab, med projekter i London og New York også. Selskabet vokser meget kraftigt, og er meget billig på nøgletal. Men men men.. Det er kinesisk, og jeg skal have haft væsentlig flere års kendskab/ejerskab af aktien, før jeg tør investere mere i det. Indtil videre er det blot en lille lytteposition. Deres udbyttehistorik fortæller indikerer dog, at det er ægte cash de har på bogen, så hvis alt er business as usual om 2-3 år øger jeg nok min position.

Jeg er generelt igang med at eksponere mig mere imod cash genererende hard assets: Ejendom, kritisk infrastruktur etc.

Comment

Jeg har længe haft en interesse i lufthavns-aktier, men har aldrig arbejdet mig op til at købe.

Jeg kan godt lide usikker infrastruktur, f.eks. at købe infrastruktur til olie i syd-USA. Især når oliepriserne er lidt lave.

De fleste der køber infrastruktur leder efter stabile cash-flows. Der er meget få som har en direkte interesse i "usikker" infrastruktur. Det finder jeg intuitivt appellerende, i hvert fald når tallene ser dårlige ud samtidig men at aktiverne forbliver gode.

Comment

• PMPirate
            PMPirate commented
            Editing a comment
            Jeg synes generelt de bedste investeringer er, når man er uenig med markederne. Finder man en sådan investering skal man naturligvis checkke en eller to gange for at sikre, at man ikke tager fejl.

Helt enig.

Jeg har også eksponering imod det sorte guld, og de sidste par år har budt på gode købsmuligheder. Jeg har også Phillips 66 og Enbridge, samt en EFT, der giver eksponering imod pipeline-MLP selskaber i USA. Stabile cash flows.

Jeg har cash på sidelinjen, der bare venter på at prisen bliver rigtig på Brookfiels Renewable(BEP), Brookfield Infrastructure(BIP) og Brookfield Asset Management(BAM). Men det bliver nok først under næste recession.

Comment

Fedt, tak for link. Meget interessant!

De har præsteret 20 procent annualiseret henover de sidste 15 år. Det er imponerende.

I en verden hvor trenden i ledende renter går mod 0, er hard assets med stabilt cash flow tiltagende interessant.

Comment

Working...
          X